Woudenberg MO15-1 - Vriendenschaar MC1

Nicole 1 x

Ester Tolsma 1 x

Uitstekende overwinning MC1

Na een paar mindere wedstrijden van de MC1 was het vandaag weer genieten. Vriendenschaar was in de vorige wedstrijden een geduchte tegenstander gebleken die je zeker niet moet onderschatten.

Maar als de MC1 eenmaal goed in haar ritme zit kan het een leuke partij voetbal op de mat leggen. Na 2 minuten wist onze spits Ramona al te scoren met een prima schot. De 2-0 kwam van Nicole Legemaat, een schitterend afstandschot vloog tegen de touwen. Woudenberg bleef goed voetballen en verslapte niet en wist de voorsprong in de eerste helft zelfs uit te bouwen naar een verdiende 5-0.

Na de pauze werd er wat vaker gewisseld en kreeg Vriendenschaar een paar kansen. De snelle en gevaarlijke linksbuiten van Vriendenschaar ging een keer alleen op het doel af maar Kim Donkersloot wist het geplaatste schot met een goede redding uit de hoek te slaan. Woudenberg bleef hard werken en Vriendenschaar kreeg maar sporadisch kansen. Halverwege de 2e helft pikte Ester Tolsma ook een doelpunt mee.

Met nog een wedstrijd te spelen is de 2e plaats zeker gesteld en rest ons de laatste wedstrijd nog in winst om te zetten.

Verslag: Gerard van Hal