HDS E1 - Woudenberg JO11-1

HDS E1

Woudenberg E1 (voorjaar), 1e klasse 30

16 april 2011 11:00

Op deze mooie zaterdagmorgen hadden we een leuke tegenstander, HDS E1. De vorige twee wedstrijden tegen deze tegenstander werden zeer doelpuntrijk (2x 5-5). We moesten proberen het goede spel van de laatste wedstrijden vast te houden, zodat we ook een keer van deze tegenstander zouden winnen. We begonnen redelijk en kregen gelijk enkele goede kansen, welke de keeper van HDS wist te keren. Bij de eerste twee aanvallen van HDS was het echter gelijk raak, twee mooie combinaties leidde tot een 2-0 achterstand. Enkele grote kansen op de 3-0 en 4-0 zou Woudenberg waarschijnlijk niet meer te boven komen, maar gelukkig toonde onze keeper Mike aan dat hij niet voor niets volgend jaar bij Vitesse speelt. Met enkele prachtige reddingen hield hij Woudenberg in de wedstrijd. Ook aanvallend zorgde Mike vlak voor rust voor een snelle voortzetting en bediende de wegsprintende Coen, die op zijn beurt Jesse op de keeper van HDS afstuurde. Met een koelbloedige lob bracht hij de hoop terug op een goede afloop 2-1.

Als we nog wat van deze wedstrijd wilden maken zouden we de tweede helft meer als team moeten gaan spelen. Dit werd goed opgepikt, want Tom speelde Nick aan in de spits, Nick legt terug op de inkomende Coen en loopt zelf goed door, krijgt hem terug en maakt de gelijkmaker, dat is voetballen. Even later wordt Nick weer in stelling gebracht door Jesse en is het plotseling 2-3. Ook de 2-4 komt van de voet van Nick na een mooie actie. HDS blijft zo nu en dan gevaarlijk en brengt de spanning terug tot 3-4.

Dan  sijpelt er een onverwacht bericht binnen. Waar iedereen dacht dat het kampioenschap al beslist was, krijgen we via de mobiele telefoon (waar die allemaal niet goed voor is) door dat VRC er niet in geslaagd om de kampioenswedstrijd tegen Focus ’07 E1 te winnen (3-2 voor Focus).Een supporter van VRC die snel naar Leersum is gereden om te kijken of de enige concurrent Woudenberg misschien punten verspeelt en VRC alsnog feest kan gaan vieren, vertelt over de huilende spelers van VRC na die wedstrijd. Mochten we deze wedstrijd winnend afsluitend dan mogen we zelf in de laatste wedstrijd voor het kampioenschap gaan voetballen.

Er breekt een zenuwslopend slot van de wedstrijd aan die alle kanten op kan. Met man en macht proberen we de uitstekende middenvelder van HDS te stoppen. De verdediging met Thijs, Tom en Daniël staan echter hun mannetje en de middenvelders Coen, Alec en Joost proberen in dit hoge tempo zowel de verdediging als de aanval te steunen.  En het werkt, weer wordt Nick gelanceerd en weer maakt hij het goed af 3-5. Tegen zo’n goede ploeg is het echter bij 3-5 nog niet gedaan. Gelukkig maken Joost, met links en Coen, met een rake kopbal, een eind aan de spanning 3-6 en 3-7. Woudenberg trekt door goed spel en veel vechtlust deze wedstrijd uiteindelijk verdient naar zich toe. Nu niet zenuwachtig worden en er over drie weken, op 7 mei, gewoon op knallen tegen Dovo dan komt alles goed.