Saestum D1 - Woudenberg JO13-1

Woudenberg D1, 1e klasse 09

22 september 2012 9:45

Geklopt op instelling

Na een goed begin vorige week treedt Woudenberg vandaag aan tegen het Zeister Saestum D1. Traditioneel een moeilijke tegenstander voor Woudenberg, maar er liggen vandaag zeker kansen want Saestum heeft nog niet gewonnen dit jaar. Toch wordt het geen prettige dag voor de Woudenbergers. Kort gezegd realiseert de ploeg zich precies 30 minuten te laat wat er nodig is om een wedstrijd te winnen, namelijk STRIJD. Woudenberg speelt slap, lijkt vandaag  ongeïnspireerd en wint te weinig duels. Het gevolg hiervan is dat de ploeg na 30 minuten tegen een terechte 2-0 achterstand aankijkt. De tweede helft is het duel het aankijken wel waard als Woudenberg voor elke meter knokt en de tegenstander tot fouten dwingt. De wedstrijd lijkt te kantelen maar de aansluitingstreffer moet wel eerst vallen. Dat gebeurt helaas niet, mede door de goede Saestum goalie. De tweede helft heeft Woudenberg laten zien dat het wel degelijk goed kan voetballen. Als de jongens dit zestig minuten laten zien, zoals vorige week, was de kans groot geweest op een veel beter resultaat. De wedstrijd gaat uiteindelijk met 3-0 verloren en Woudenberg heeft een week de tijd om na te denken en hard te trainen om volgende week beter voor de dag te komen.