Soest SO D1 - Woudenberg JO13-1

1 december 2012 12:00

Op jacht naar de 3-4Nick in actieStrijd om de bal
    Wedstrijd met twee gezichten

Op het prachtige hoofdveld van SO Soest neemt de D1 het vanmorgen op tegen de Soestenaren. Met een wedstrijd minder gespeeld staat de thuisploeg vlak onder de Woudenbergse boys. Een belangrijke pot dus. Woudenberg schiet uit de startblokken en na één minuut wordt Nick al getorpedeerd ter hoogte van de middellijn door de Soester keeper. Normaal gesproken volgt hier een straf op maar in Soest blijft de keeper gewoon staan. Woudenberg laat zich niet afleiden en even later ligt de 0-1 toch in het mandje als Mathijs Niels vrijspeelt in het midden en het afstandsschot de keeper te machtig is. Woudenberg gaat fel door en voetbalt prima. Via een  combinatie over Mathijs, Nick en Jesse komt de bal bij Coen die de 0-2 binnenprikt. Als even later de keeper weer te ver uit zijn doel komt geeft Nick Jesse de kans om het duel te vroeg te beslissen, zo is de overtuiging bij alle Woudenbergers 0-3. Toch loopt het vandaag wat anders dan gedacht want ondanks kansen op meer doelpunten voor de geel-zwarten ligt plots de 1-3 achter Laurens. Niets aan de hand want  Woudenberg is nog steeds de baas op het veld, maar de tegenstander gelooft er wel weer in. Via miscommunicatie kan Soest via een counter zelfs op 2-3 komen. En u voelt het al aankomen, ook de onnodige 3-3 valt, want het blijft natuurlijk pupillen voetbal. Waar gaat dit voetbalgevecht heen 6-6 of…….. De tweede helft wordt Woudenberg gek genoeg teruggedrongen en lijkt Soest er met de winst vandoor te gaan. Met enkele handige mannetjes proberen ze de Woudenberg defensie te verschalken. Woudenberg heeft het moeilijk, ook omdat het in balbezit slordig speelt. Toch weet Woudenberg tegendoelpunten te voorkomen, waarbij Alec vandaag een rots(je) in de branding is tegen de beste Soest spits. Met het nodige geluk blijft het vandaag 3-3. Een wedstrijd met twee gezichten met na 60 minuten voetbal, uiteindelijk, een terechte uitslag. Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen het één plaats boven ons staande G.V.V.V. Een goeie ploeg die wel de laatste vier wedstrijden verloren heeft, dus we gaan er weer helemaal voor.