VVA Achterberg 3 - Woudenberg 6

VVA Achterberg 3

Woudenberg 6

Assist: Mike Toller
    Kevin van Nieuw Amerongen (achter standbeen)
    Bjorn van Weerdenburg (achter standbeen)
    Jelte Los (achter standbeen)
    Anoniem (intikker)
    Yorick Versteeg (achter standbeen)
    Anoniem (achter standbeen)

Mannen zaterdag, 6, 5e klasse 15

13 mei 2017 13:00

Zaterdag 13 mei 2017: de dag dat Woudenberg 6 definitief het kampioenschap kan binnen halen. In Achterberg tegen VVA 3 zou er dan wel een overwinning nodig zijn, zodat het voor runner-up Renswoude 3 niet meer mogelijk was om de achterstand in te halen.

De tegenstander kon net genoeg spelers op de been brengen. De eerste kans van de wedstrijd was voor Kevin van Nieuw Amerongen, maar zijn schot ging naast. Enkele minuten later was het voor de middenvelder wel raak. Het afstandsschot raakte de touwen, 0-1. Aanvaller Youri Bras, die met een knieblessure kampt, startte nog wel aan de wedstrijd. Na een kwartier spelen werd de spits vervangen door Melle Kramer.

Melle had een goede actie in huis en stelde daarna Bjorn van Weerdenburg in staat om de score naar 0-2 te verdubbelen. Een mooie combinatie tussen Melle en Kevin was de inleiding voor de 0-3. Kevin gaf vervolgens voor, waarna Yorick Versteeg de bal kon binnen tikken.

In de tweede helft wisselden doelman Remco Willemsen en aanvaller William van den Berg elkaar af. En was het Kevin die vlak na rust voor de 0-4 en de 0-5 zorgde. Een tegenaanval weerhield VVA Achterberg 3 er niet van om voor de eretreffer te tekenen, 1-5.

In de slotfase van de wedstrijd, dit duel werd overigens twee keer met een helftduur van dertig minuten afgewerkt, regende het nog doelpunten. Allereerst bracht Remco Willemsen met een goede actie de 1-6.

Vervolgens wist invaller Richard Sturkenboom de keeper op het verkeerde been te zetten en de bal binnen te schieten, 1-7. Het slotakkoord was op aangeven van Richard voor Jelte Los. Zijn schot kon niet door de goalie gekeerd worden en werd de eindstand op 1-8 gezet.