CJVV 9 - Woudenberg 8

Woudenberg 8

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

18 februari 2017 14:30

Voor Woudenberg 8 stond de eerste competitiewedstrijd in 2017 op het programma tegen CJVV 9. Deze ploeg kwam in januari twee keer in actie tegen De Merino’s 5 (1-1) en SEC 3 (2-0 winst). De Woudenbergse formatie kwam twee weken geleden uit voor de beker tegen DOVO 9 en werd met 4-6 uitgeschakeld.

Met twaalf spelers gingen we op bezoek bij de nummer vier van de competitie. Thuis viel er een 2-5 nederlaag te noteren, maar dit keer had er veel meer in gezeten om punten te pakken. De beginfase ging gelijk op. De eerste kansen waren voor Woudenberg, maar lag de bal er echter aan de andere kant wel in, 1-0. De thuisploeg was bleek efficiënt met de kansen om te gaan. Daarentegen moesten de Woudenbergers na het vroegtijdig uitvallen van Luuk Dibbits het vervolg met elf man door. Chris Valkenburg was zijn vervanger.

In het tweede bedrijf was Woudenberg de bovenliggende partij en speelde veelvuldig op de helft van de tegenpartij. Dit leverde opnieuw wat mogelijkheden op, maar kon de 1-1 gelijkmaker niet verzilverd worden. In de tegenaanval was het CJVV met een counter richting de 2-0.

Daarna bleef het eenrichtingsverkeer richting het doel van CJVV. Een kwartier voor tijd viel op een mooie wijze de 2-1 aansluitingstreffer. Een voorzet vanaf rechts door de sterk spelende Rob Holterman werd keurig gecontroleerd door Willem van den Pol, die binnenkant rechts de verre hoek op zocht. Een fraaie goal waar Willem dit seizoen patent op heeft, afgaande van de doelpunten tegen o.a. SEC 3 (0-3) en De Posthoorn 4 (3-3).

Niet veel later een uitstekende pass van Joris van den Pol op Willem. Echter ging dit schot naast. Een herhaling van de 2-1 leek in de maak. Opnieuw gaf Rob voor en moest Willem het lederen projectiel wel in één keer raken, maar zag de aanvaller zijn inzet over gaan.

Qua inzet en ondanks de achterstand liet Woudenberg in de tweede helft een goede indruk achter. Helaas bleek CJVV 9 weinig kansen nodig te hebben om tot scoren te komen. Volgende week wacht de thuisontmoeting met SEC 3 om 13:00 uur.