Woudenberg houdt door overwinning aansluiting bij de top

VRC JO19-3

Anoniem (schot)
    Anoniem (afstandschot)
    Anoniem (intikker)
    Anoniem (intikker)
    Anoniem (schot)

10 december 2016 12:00

Door een 6 - 0 overwinning op VRC JO19-3 heeft de Woudenbergse JO19-2 de aansluiting met de top weten te behouden. Het is en blijft allemaal heel spannend en dicht op elkaar staan. Na het weekend van 10 december staat Woudenberg op de derde plaats, met 21 punten. Op de tweede plaats staat Jonathan (de tegenstander direct na de winterstop) met 22 punten en daarboven staat koploper DOVO met 23 punten. Jonathan heeft 1 wedstrijd minder gespeeld, haalt die komend weekend in en zal - als de ploeg geen uitglijder maakt, vervolgens met 25 punten de ranglijst gaan aanvoeren. Oranje Wit zou komend weekend Woudenberg ook nog voorbij kunnen steken in de inhaalwedstrijd tegen Valleivogels. Maar de verschillen blijven klein.

Er werd met 12 spelers naar Veenendaal afgereisd. Laurens Kok - dit keer als veldspeler - was van JO17-2 geleend en Daan had zich ziek afgemeld. Niels kon er vanwege zijn werk weer niet bij zijn.

Beginopstelling:

Het was mistroostig weer afgelopen zaterdag bij VRC op sportpark Spitsbergen. Maar gelukkig zorgde Woudenberg voor verwarmend voetbal. VRC gaf zich - ondanks de lage klassering - niet zomaar gewonnen en wilde zelf toch ook duidelijk voetbal laten zien. Dat leverde in het begin al direct een kans op voor VRC. Met een hard schot werd Micha op de proef gesteld, maar met een fraaie duik wist hij erger te voorkomen. Direct daarna werd Woudenberg gevaarlijk, maar Rick W kreeg een stuiterende bal moeilijk onder controle, waardoor dit (nog) geen doelpunt opleverde. Even later speelde de keeper van VRC de mal wat mager uit naar zijn rechtsback. Rick W was er als de kippen bij en bracht de bal vervolgens voor het doel, waar Marijn de bal vervolgens binnentikte; 0 - 1. Kort daarop belande een uittrap van de keeper bij Kevin. Kevin gaf een mooie steekpass op Rick W, maar de keeper wist de inzet tot corner te verwerken. Die corner leek succesvol te zijn, maar Marijn maaide fors over de bal heen, waardoor deze mogelijkheid verloren ging. In de 13e minuut leek het uit opnieuw een corner (van Mees) nu wel raak te worden, maar de inzet van Laurens verdween net naast het doel. Daarna hadden Lorenzo en Lars nog mogelijkheden om de voorsprong te vergoten, maar ook nu zonder resultaat. Een inzet van Laurens verdween voor het doel langs. Het bracht het meegereisde publiek op de vraag of er soms op misschieten werd getraind. Direct na de wissel halverwege de eerste helft zette Jeroen deze gedachte echter recht. Met veel inzet veroverde hij de bal, waarna hij - na een assist van Rick W - de bal langs de keeper het doel in werkte; 0 - 2. Woudenberg bleef vervolgens drukken, maar het lukte niet om de muur van VRC spelers voorbij te komen. Ook omdat teveel aanvallen via het centrum werden opgezet, waarbij de vleugels nog te weinig werden benut. In de 32e minuut werd Jeroen mooi door Mees aangespeeld. Met een hard en laag schot wist Jeroen vervolgens de keeper het nakijken te geven. Met deze 0 - 3 stand werd ook de rust bereikt.

In de tweede helft eenzelfde wedstrijdbeeld: Woudenberg druk zettend om de score verder uit te bouwen en VRC dat zich terugtrekt voor het doel. Het moet gezegd worden dat VRC er vervolgens via een aantal lange ballen toch probeerde uit te komen. Omdat Woudenberg meer en meer naar voren trok leverde dat soms ook nog wel een paar mogelijkheden op. Maar het was toch vooral veel eenrichtingsverkeer in die tweede helft. Een vrije trap voor Woudenberg - na een overtreding op Jeroen - op 25 meter van het doel werd nog door Mees net naast gelepeld. Maar, dat er nog meer zou gaan gebeuren leek een kwestie van tijd. Halverwege de tweede helft leek het zover. Na goed doorgaan van Rick W leek een combinatie tussen Mees en Marijn succesvol te zijn. De bal werd voorgetrokken en de inzet van Laurens kon door de keeper tot corner worden verwerkt. Die leverde uiteindelijk geen verder gevaar op. Vijf minuten later was het wel raak. De bal werd vanaf rechts door Jeroen voorgetrokken. Een halve omhaal van Rick W bracht de bal bij Lorenzo die vervolgens kon afronden; 0 - 4. Lorenzo had een paar minuten later opnieuw een mogelijkheid nadat hij door Marijn werd aangespeeld in het centrum. Lorenzo kwam echter net een teen tekort. Maar een paar minuten later was het wel raak voor Lorenzo. Laurens bracht de bal met een lange lage bal in het centrum. De keeper tastte mis en Lorenzo kon de bal vervolgens het laatste tikje geven; 0 - 5. Kort voor het einde moest Micha opnieuw in actie komen, met de voet wist hij een inzet te stoppen, waarna Woudenberg direct de aanval overnam. Na voorbereidend werk van Rick W kwam de bal bij Kevin terecht die met een fraai schot in de bovenhoek de keeper het nakijken gaf; 0 - 6. De laatste tegenstoot van VRC leek toch nog resultaat te geven, maar de schuiver ging voor het doel langs.

Woudenberg gaat nu de winterstop in. Met op 28 december het Vidoza toernooi en op 7 januari de Florijnwinterloop. Daarna volgt op 14 januari 2017 de eerste wedstrijd, direct de belangrijke (uit) wedstrijd tegen Jonathan.