Vriendenschaar - Woudenberg

Assist: Anoniem

Mannen, 8, 6e klasse 20

23 september 2017 13:30

De eerste competitiewedstrijd is gelijk de verste uitwedstrijd van het seizoen helemaal naar Culemborg, Woudenberg had veel vertrouwen getankt uit de midweekse overwinning tegen Valleivogels (5-2) en de eerste kampioenswoorden werden voor de wedstrijd al lachend uit gesproken. Op het veld aankomend zagen we dat de spelers van Vriendenschaar allemaal zeer jong waren en heel fanatiek hun warming-up aan het doen waren. Woudenberg op de gebruikelijke manier de warming-up, 3 spelers lopen warm en de rest is op goal aan het rammen of de bal rond spelen. Een speler van de tegenstander vond het typisch de 6e klasse en zei "dit jaar word een makkie". Direct vanaf de aftrap was duidelijk dat Vriendenschaar probeerde te combineren op het voor hun bekende kunstgras maar daaruit wisten ze geen kansen te creëren door goed verdedigend werk van Woudenberg. Vanuit de omschakeling wist Woudenberg veel kansen te creëren en na 20 min ging de 4e grote kans er eindelijk in, Marijn wist te profiteren van een fout in de verdediging en zette Willem voor de keeper die goed uit haalde 0-1. Vriendenschaar wist de bal beter in de ploeg te houden na de 0-1 en begon gevaarlijk te worden maar de afronding was niet goed genoeg en 1 van de schoten was een makkelijke prooi voor Erik vd Linden die de bal snel perfect naar voren schoot en daarmee Willem voor de keeper zette en die tikte de bal rustig langs de keeper in de goal 0-2. In de rust even goed tegen elkaar gezegd dat we het onszelf verschrikkelijk moeilijk maken en de tegenstander te veel laten voetballen en dat de aanval van Woudenberg het veld veel te lang maakte. Woudenberg begon de 2e helft fel en compact, de verdediging en middenveld wonnen hun duels en konden de aanval beter bereiken doordat Willem zich meer liet inzakken, Frank ging dieper spelen en daar had Vriendenschaar geen antwoord op, 3 steekballen van Willem werden alle drie op verschillende maar prachtige wijze binnen geschoten door Frank 0-5.  Uit een goed genomen vrije trap kopte de spits van Vriendenschaar de 1-5 tegen de touwen. Woudenberg bleef gewoon hun eigen spel spelen waarbij Frank vaak werd gezocht en hij was een dusdanige plaag voor Vriendenschaar dat ze hem in de 16 maar naar de grond werkte en daarmee een penalty veroorzaakten. Erik vd L mocht voor 2e keer in 1 week aanleggen voor de penalty en schoot deze zeer beheerst binnen 6-1. Direct vanaf de aftrap zette Frank druk en veroverde de bal van de laatste man van Vriendenschaar en ging alleen op de keeper af en schoot goed raak 7-1, een zeer goede een verdiende uitslag die alleen tot stand kon komen door goed druk zetten van de verdediging en het winnen van de duels op het middenveld. Woudenberg mag zich in ieder geval 1 week trotse koploper noemen! We hebben 1 echte uitblinker en dat was Frank met 4 goals en een groot aandeel bij de penalty was hij man of the match.