Woudenberg 8 weet 3-0 achterstand bijna tot gelijkspel te werken

Jelte Los (schot)

Mannen, 8, 6e klasse 20

7 april 2018 14:30

De wedstrijd tegen koploper Valleivogels 9 werd nipt met 3-2 verloren. Bij afwezigheid van diverse spelers konden een aantal spelers van het 6e/7e toegevoegd worden. Een drukte op Sportpark De Bree-West, vanwege het duel van het eerste tussen Valleivogels en Scherpenzeel. Eerder dit seizoen won Woudenberg met 6-4 van de huidige lijstaanvoerder. Tot dusver de enige nederlaag van Valleivogels 9 dit seizoen.

Valleivogels 9 kan zich in de race voor de titel geen puntenverlies veroorloven. Lang bleef het nog 0-0 en was Woudenberg 8 met kleine kansen voor het doel van de thuisspelende ploeg. Uit een vrije trap werd de score door Valleivogels 9 geopend, 1-0. Daarna volgde (na mogelijk een buitenspel geval) met een afstandsschot de 2-0, waar ook de rust in werd gegaan.

De wedstrijd leek in de tweede helft al vroeg beslist te worden met de 3-0. Echter herstelde Woudenberg zicht en was er een scrimmage, maar de bal ging niet tegen het net. Daarna een soortgelijke poging, waarbij Marijn Berkel raak schoot en de stand op 3-1 bracht.

Jelte Los bracht de spanning in deze confrontatie weer terug door het lederen projectiel keurig in de linkerhoek te schieten, 3-2. In de slotfase nog op zoek naar de gelijkmaker, maar was de tijd al verstreken en won de titelkandidaat.