Treffers in de slotfase 1e helft en start 2e helft breken op tegen Austerlitz 2

Woudenberg 8

Assist: Justin Fluit

10 november 2018 12:15

Tegen Austerlitz 2 volgde afgelopen zaterdag een interEssante wedstrijd. Vorig seizoen werden de volle zes punten behaald. Op eigen veld een 3-1 winst en op een doordeweekse avond een mooie 2-5 overwinning.

De eerste helft ging gelijk op. De eerste kansen waren voor de uitploeg. Na een ingooi schoot de bal door en had Jeroen Koudijs direct uit kunnen halen om doel te treffen. Na de balaanname stond er echter een tegenstander in de weg om het schot te blokken. Niet veel later een voorzet vanaf de rechterkant van Jeroen op Sven Lund. Zijn volley werd gekeerd door de doelman.

Aan de andere kant van het veld was het wel raak. Na een één-tweetje werd de score geopend, 1-0. Joris van den Pol bracht met een kopbal de 1-1 gelijkmaker na een hoekschop van Rob Holterman. De doelman van Austerlitz 2 kon net daarvoor de bal niet wegwerken en bLunderde, waarna de gelijkmaker genoteerd stond. Vlak voor het rustsignaal kwam de thuisploeg op een 2-1 voorsprong.

In het tweede bedrijf was de start van Austerlitz 2 goed en kwam het tot meer doelpogingen en liep de ploeg uit naar een 4-1 voorsprong. Doelman Willem van den Pol werd diverse malen op de proef gesteld, maar wist op katachtige wijze het scoren te belemmeren.

Frank Ariëns, die zijn rentree maakte, bracht op aangeven van Justin Fluit de 4-2. De doelman werd eenvoudig in de rechterhoek gepasseerd. Een mooie treffer met de 4-3 leek in de maak. Lars van Ginkel wist met een halve omhaal tot een kans te komen, maar zijn inzet ging recht op de doelman af.

Het duel werd met de 5-2 definitief op slot gebracht. Dit keer dus een zelfde uitslag als vorig seizoen, maar dan in het voordeel van de thuisploeg. Hev resterende programma is zaterdag 17 november om 15:00 uur thuis tegen Eemdijk 7 en een week later op bezoek bij Scherpenzeel 4 (12:00 uur).