Opnieuw een gelijkspel tegen Veenendaal 6, na een bijzondere slotfase

Anoniem (corner)

9 februari 2019 15:00

André Smit

De start van dit seizoen was op bezoek bij Veenendaal 6. Daar viel een 1-1 gelijkspel te noteren. Halverwege de competitie zijn de Veenendalers op de tweede plaats terug te vinden. Een lastige tegenstander, waarbij de weersomstandigheden (de wind) voor beide teams één helft tegen of mee zat.

Al vlot in de wedstrijd opende Veenendaal 6 de score door de bal in de rechterhoek binnen te werken, 0-1. Aan de andere kant was Justin Fluit nog dichtbij de gelijkmaker. Na een hoekschop van de uitspelende ploeg stak Rowald Pul met de bal de middenlijn over om Justin te bereiken. Zijn schot ging op de paal. Vlak voor het rustsignaal bepaalde Veenendaal 6 de tussenstand op 0-2.

In de tweede helft liet Woudenberg 8 meer van zich horen voor het doel van de Veenendalers. Thomas Doss kon vanaf de rechterkant doorbreken en kon het lederen projectiel in de linkerhoek schieten, 1-2. Na deze aansluitingstreffer viel de 2-2. Een verdediger van Veenendaal 6 speelde de bal terug op de keeper, maar zag zijn inzet onverwacht tegen het net belanden.

Zou dit onderlinge duel opnieuw in een puntendeling gaan eindigen? In de slotfase kregen beide ploegen nog kansen op de winnende treffer. Van dichtbij kon de aanvaller van Veenendaal 6 de bal binnen schieten, 2-3. Wellicht dat de geel-blauwen hiermee de winst dachten veilig te stellen. Dat verliep toch even wat anders. Sander van Vliet wist een hoekschop in één keer in de verre hoek binnen te werken, 3-3.

Voor de tweede keer een gelijkspel tegen Veenendaal 6. Deze ploeg kent als de nummer twee van de competitie een achterstand van tien punten op koploper SVMM 3 (nog ongeslagen). Woudenberg 8 bivakkeert in het rechterrijtje en kan zaterdag 16 februari goede zaken doen als ASC Nieuwland 7 op bezoek komt. Aanvang 15:00 uur.

De foto’s van de wedstrijd tegen Veenendaal 6 zijn hier te bekijken.