De eerste competitiezege is een feit

Woudenberg 8

DOVO 11

Rowald Pul (schot)
    Assist: Anoniem
    Lars van Ginkel (afstandschot)

13 oktober 2018 15:00

André Smit

Na de teleurstellende en onnodige nederlaag vorige week op bezoek bij De Merino’s 4 (6-4) wist Woudenberg 8 de eerste zege in competitieverband te behalen. Thuis op eigen veld werd DOVO 11 met 5-1 verslagen. Na drie speelrondes had Woudenberg 8 slechts één punt in bezit. De Veenendalers zijn nog op zoek naar de eerste punten.

Het duel tussen beide laagvliegers was niet hoogstaand. Op aangeven van Lars van Ginkel kon Rowald Pul voor de openingstreffer aantekenen, 1-0. De thuisploeg bleef de aanval opzoeken en kwam tot enkele mogelijkheden. Sander Willekes stuurde Justin Fluit weg richting doel. Zijn schot ging via het lichaam van de tegenstander op de hand in het strafschopgebied, maar dit werd niet beoordeeld als handsbal. In de tegenaanval was de spits uit Veenendaal attent en tekende aan voor de 1-1 gelijkmaker.

Voor de rust zette Woudenberg 8 een nieuwe voorsprong in. Mark Heshusius bediende Sander Willekes, die keurig uit kon halen voor de 2-1. In het tweede bedrijf bleef de stand lang ongewijzigd. Lars probeerde met een lobje de doelman te passeren, maar de bal ging over de lat.

Na ruim een uur speeltijd werd de score uitgebreid. Op aangeven van Thomas Doss kon Justin Fluit eenvoudig de 3-1 binnen tikken. Een kwartier voor tijd was Justin opnieuw trefzeker na een pass van Lars, 4-1. Een hattrick zat er voor Justin wel degelijk in. Bijna een herhaling van zijn eerste goal. Thomas geeft voor, maar stuitte Justin dit keer op de doelman.

Het mooiste doelpunt van dit duel werd vlak voor tijd gemaakt. Chris Valkenburg zag Lars vrij staan. Van buiten de zestien meter haalde Lars met een geplaatst schot uit. Het lederen projectiel ging perfect in de rechterbovenhoek, waardoor de eindstand op 5-1 werd gezet.

Zaterdag 20 oktober geen wedstrijd op het programma. De eerstvolgende opponent is zaterdag 27 oktober om 14:30 uur. Dan gaan we op bezoek bij SVL 3.

De foto’s van de wedstrijd tegen DOVO 11 zijn hier te bekijken.