Het 8e elftal sluit seizoen '18-'19 doelpuntrijk af

Assist: Anoniem

25 mei 2019 14:45

A.D. (Daan) Oostveen

De laatste wedstrijd in competitieverband was op bezoek bij hekkensluiter DOVO 11. Eerder dit seizoen werd tegen deze Veenendaalse ploeg de eerste overwinning van het seizoen geboekt: 5-1.

In Veenendaal - waarbij de tegenstander eerst op tien man zat, maar uiteindelijk jong talent werd toegevoegd - was duidelijk dat de Woudenbergse formatie een makkelijke middag tegemoet ging. Binnen het kwartier stond er al een 0-3 tussenstand door goals van Rowald Pul (2x) en Frank Ariëns. Hierbij was Lars van Ginkel bij twee van de drie doelpunten betrokken als aangever. Na een half uur deed de thuisploeg uit een corner wat tegen, 1-3.

Voor het rustsignaal op goed aangeven van Willem van den Pol maakte Rowald zijn hattrick compleet door de bal in de rechterhoek binnen te werken, 1-4. In het tweede bedrijf bleven de geel-zwarten de aanval zoeken. Hevrest Essa schoot de bal keurig binnen, 1-5. Na een steekpass van Jeroen Koudijs bleek Frank keurig in staat om de bal aan te nemen en in de verre hoek te schieten, 1-6.

De doelman van de tegenpartij leek te weten dat Rob Holterman zijn laatste wedstrijd voor Woudenberg 8 zou spelen. Rob werd meerdere malen ingespeeld om een nieuwe voorzet te geven. Zijn kans op een doelpunt ging echter voorlangs. Niet veel later stelde Rob aanvaller Willem in staat om de 1-7 in te tikken.

Het slotakkoord kwam van de jarige Jeroen. Een hoge bal werd aangenomen om vervolgens uit te halen. Het schot ging over de doelman en onder de lat tegen het net, 1-8. Dat was overigens ook het laatste moment van de wedstrijd/het seizoen en floot de scheidsrechter voortijdig af.

Normaliter weet het 8e elftal in de top vijf te bivakkeren en was het qua resultaten niet het seizoen geworden. Met 22 punten op een tiende plaats geëindigd. Bij veel wedstrijden zaten we ruim in de wissels en konden we door de wisselingen niet de vastigheden inbouwen om voor de winst te gaan. Iedereen bedankt voor de inzet het afgelopen seizoen!