VV Woudenberg 13-1 maakt het hoofdklasser Geinoord moeilijk.

Geinoord Nieuwegein JO13-1

Groep 1 1e KO ronde

15 december 2018 9:30

De laatste wedstrijd van deze eerste seizoenshelft is een bekerwedstrijd tegen een subtopper uit de hoofdklasse. Geinoord die met 18 punten op nummer 5 staat, en het prima doet in de hoofdklasse lijkt een lastige opponent. Na wat kwakkelende spelers deze week is de Woudenberg, op Brahim na, fit om deze wedstrijd te spelen. De vorst viel mee, het kunstgrasveld zag er prima uit en de Bondsscheidsrechter pakte het gezien zijn lange warming-up serieus op. Na het eerste fluitsignaal was het duidelijk dat dit een niveau hoger was! Woudenberg had het moeilijk met de felle acties op de bal van Geinoord. Deze felheid zorgde er voor dat duels gewonnen werden door Geinoord, en dit in combinatie met de snelle diepte passes zorgde voor enkele gevaarlijke situaties. Hier kwam in de 5e minuut de eerste goal uit. Het was een niet goed weggewerkte bal die fraai in de verre hoek werd geschoten en Olivier kansloos liet. Woudenberg bleef rustig en probeerde zijn eigen spel te spelen. Na enkele omzettingen ging dit langzaam steeds beter. De kansen voor Geinoord werden minder en woudenberg kreeg zelfs in het laatste deel van de eerste helft wat veld overwicht. Ook dit resulteerde in de verdiende gelijkmaker, het was weliswaar een frommel goaltje maar hij telt! 1-1 was de ruststand. We waren het er allemaal over eens dat dit een pittige wedstrijd is en dat het waarschijnlijk niet gelijk zou blijven. De tweede helft begon woudenberg goed met prima voetbal en leuke combinaties. Echte kansen kwamen er niet uit, maar het benul bij Geinoord dat het geen makkie is werd steeds duidelijker. Het werd dan ook wat pittiger, en er werden wat overtredingen gemaakt die op het randje waren. Ook vanaf de kant werd het grimmiger. In de wielersport zou men zeggen “ het spel is op de wagen” Toch bleven de spelers van woudenberg rustig overeind in deze hectische fase, en de tweede helft was eigenlijk in het voordeel van onze jongens. Er stond uiteindelijk na een veel te lange tweede helft (36 min.) nog steeds 1-1 op het bord. Wat een prima prestatie! Panelty’s moesten de beslissing brengen. Het was Levi die de eerste pingel er in schoot, en Olivier die de pingel van Geinoord pakte. Dit was een lekker begin, en de spanning raasde door de lichamen van de jongens. Helaas miste woudenberg zijn volgende pingel en was de Stand weer gelijk. Dit ging een hele serie zo door tot dat woudenberg uiteindelijk de 6e pingen miste en Geinoord raak schoot. Jammer jongens, maar wel weer een goede prestatie die er mag zijn! Dit bied perspectief om in de volgende competitie na de winterstop een goed resultaat neer te zetten.