3-1 achterstand tegen SVMM 2 omgezet naar een 3-4 overwinning

... (scrimmage)
    Jelte Los (schot)

28 september 2019 12:00

In de beker wist het 5e elftal een goede reeks van drie overwinningen neer te zetten: Renswoude 3 (1-4), TOV 4 (5-3) en VOP 2 (5-4). De eerste competitiewedstrijd op eigen veld eindigde tegen SO Soest 2 in een 2-5 nederlaag. Op bezoek bij SVMM 2 werd een 3-1 achterstand in de tweede helft weggewerkt naar een 3-4 overwinning.

Beide ploegen kwamen elkaar vorig voetbaljaargang al tegen. In Maarsbergen een 3-0 voor de thuisspelende team, waarna in het slot van de competitie Woudenberg 5 met 3-1 de winst wist te pakken.

Voor het tweede elftal van SVMM zag het er in de eerste helft goed uit. Na een hoekschop werd de 1-0 binnen gekopt en bij een volgende corner werd de 2-0 binnen geschoten. Een lastig verhaal voor de Woudenbergers om dit weer recht te gaan trekken. Echter kregen de geel-zwarten voldoende mogelijkheden, maar viel de bal niet binnen.

Zo zag Frank Ariëns zijn inzet op de doelman stuiten. Schoten Marijn Berkel en Willem van den Pol naast het doel. En werd de kopbal van Jelte Los via de lat uit het doel gekopt door een tegenstander. De rebound, tevens ook met het hoofd, van Joris van den Pol werd gepakt door de goalie. Aan de andere kant was het Micha van der Mijl die twee keer handelend moest optreden om de schoten te keren.

Toch viel voor het rustsignaal de 2-1 aansluitingstreffer. Op aangeven van Willem schoot Jelte raak. Op naar de gelijkmaker, maar werd een te zachte terugspeelbal van Dennis Koudijs richting doelman Micha onderschept door een tegenstander, wat de 3-1 ruststand opleverde.

De Woudenbergse formatie liet het hier niet bij zitten. Met het team werd er gestreden om voor een tweede doelpunt te gaan. Wederom weer veel kansen. Willem in een één-op-één situatie met de doelman zag zijn schot over gaan. Een nieuwe poging werd van de lijn gehaald. Dennis probeerde het vanaf het zestienmetergebied, maar schoot naast.

De pech bij het maken van een treffer werd uiteindelijk toch een succes. De grote man aan Woudenbergse zijde was William van den Berg. Met een hattrick boog de aanvaller de 3-1 achterstand om naar een 3-4 overwinning. Op aangeven van Frank werd de eerste goal in de linkerhoek binnen geschoten, 3-2.

De 3-3 gelijkmaker viel al snel door de bal met rechts tegen de touwen te werken. Bij de derde en winnende treffer met de 3-4 was het een schot uit de draai, wat er voor zorgde dat het lederen projectiel met een rustige vaart langs de juiste kant van de paal ging.

Tussendoor zag Angelo Scherpenzeel zijn vrije trap gekeerd worden door de doelman van SVMM 2. Richting het laatste kwartier kreeg Kevin van Nieuw Amerongen na een overtreding de gele kaart. Met tien man zetten de Woudenbergers alles op alles om de drie punten mee te nemen. Gevaarlijk voor het doel van Micha was de thuisploeg in de tweede helft niet.

De 3-4 tussenstand bleef na tien minuten staan. Nadat Kevin weer binnen de lijnen kwam, kon de middenvelder voor de definitieve winst zorgen. Kevin nam de bal mee vanaf de middenlijn, maar stuitte op een goed gepositioneerde doelman. Na negentig minuten spelen was de eerste competitiezege een feit.

Na twee wedstrijden met drie punten is Woudenberg 5 op de zesde plaats terug te vinden. Zaterdag 5 oktober om 13:00 uur een thuisduel tegen Valleivogels 4.