Woudenberg 5 - Zeist 2

... (vrije trap)

16 november 2019 13:00

André Smit

Woudenberg 5 kwam de afgelopen twee weken niet in actie. Door de afgelaste wedstrijd van zaterdag 2 november tegen Candia ’66 2 en geen competitietreffen op zaterdag 9 november. Tegen de nummer drie Zeist 2 werd er goed aan de wedstrijd begonnen. Speelveld 4 is niet in beste conditie, maar kwam de thuisploeg op een vroege 1-0 voorsprong.

Een aanval aan de rechterkant via Frank Ariëns werd de bal ingespeeld op Kevin van Nieuw Amerongen. Vervolgens kwam het lederen projectiel voor de voeten van Jeroen Koudijs. Met het doel in zijn rug, stelde de middenvelder met een hakbal, de tegenstander en uiteindelijk de doelman het nakijken met de 1-0 openingstreffer.

Het lukte Zeist 2 niet om voor de gelijkmaker te tekenen. Ondanks het feit dat er veel hoekschoppen te noteren waren, maar kon doelman Micha van der Mijl het overzicht houden. De vrije trappen van Angelo Scherpenzeel en Kevin, die na een blessure weer speelminuten wist te maken, gingen naast.

De geel-zwarte formatie verdubbelde de score. Na goed doorgaan aan de linkerkant van Melle Kramer kwam de bal uiteindelijk voor de voeten van Dennis Koudijs. De middenvelder kon van afstand een poging wagen en deed dat naar behoren met een mooi schot, 2-0.

Zou Woudenberg 5 de eerste thuiszege in de competitie gaan halen? Met de 2-0 tussenstand en het vertoonde spel met het krijgen van kansen, leek dit in de maak. Totdat richting het einde van de eerste helft de 2-1 aansluitingstreffer werd gemaakt. Micha kon in eerste instantie de bal niet klemmen en kwam de bal voor de voeten van de tegenstander en wist binnen te schieten.

Daarna werd er door de tegenpartij druk gezet, waarna Joris van den Pol de bal niet kon controleren en de bal verloor. Met een afstandsschot bepaalde Zeist 2 de ruststand op 2-2. Een compleet andere tweede helft volgde. De thuisspelende ploeg was aanvallend niet meer te vinden. Alleen de pass van Christian Valkenburg op Frank leverde een afgekeurde treffer op wegens buitenspel.

De jongelingen uit Zeist konden elkaar wat beter vinden, maar tot grote kansen kwam het niet. Waar lang de tussenstand op 2-2 bleef steken, sloeg de tegenstander in de slotfase toe. Een vrije trap werd in de kruising geschoten, 2-3. Opmerkelijk dat deze speler enkele minuten daarvoor van het veld gedragen werd wegens een blessure, maar weer binnen de lijnen kwam dat er niets aan de hand was.

Vervolgens viel de 2-4 te noteren en was de kans op wellicht een puntje definitief weggenomen. Na een lichte overtreding van Rick van Ginkel kende de scheidsrechter van dienst een strafschop toe. Micha, onze penaltykiller in de beker tegen Candia ’66 3 (2-2, w.n.s.), wist met een goede redding de strafschop te stoppen.

Net als eerder dit seizoen tegen Valleivogels 4 een 2-4 thuisnederlaag. Zaterdag 23 november zal het 5e elftal er voor gaan om de huidige behaalde drie punten proberen te verdubbelen. Wederom op eigen veld om 13:00 uur, maar dan met Jonathan 3 als opponent.

BIJZ: Micha stopt strafschop Zeist 2 (88).