Woudenberg 5 - DOVO 5

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

Woudenberg 5 heeft zich op het hoofdveld hersteld van de eerdere ontmoeting met DOVO 5. Vier weken geleden werd er in Veenendaal namelijk een 9-1 nederlaag geleden. Op het kunstgrasveld van DOVO konden de rood-witten elkaar makkelijk vinden, maar wat gaat er gebeuren als de ploeg op natuurgras speelt?

Ondertussen werd de zegereeks van DOVO 5 voortgezet tegen Veenendaal 6 (10-1) en tweemaal een 6-1 overwinning op Roda ’46 3. Vol goede moed zullen de Veenendalers wel gedacht hebben om deze klus eenvoudig te gaan klaren. Echter liet de thuisploeg dat niet toe. Er werd hard gewerkt voor iedere meter, waardoor het uitspelende team het lastig had.

De allereerste aanval van Woudenberg was na slechts twee minuten spelen. William van den Berg liep richting doel en probeerde een tegenstander te passeren, die de bal vervolgens over nam. Aan de andere kant was een hoekschop, welke door Joris van den Pol werd weggewerkt. Daarna schoot Remco Minjon de bal naar voren en anticipeerde Frank Ariëns beter dan zijn opponent en kon de aanvaller de vroege 1-0 openingstreffer voor zijn rekening nemen.

In de tweede helft een ander spitsenduo. Willem van den Pol en, na enkele weken afwezigheid vanwege een blessure, Kevin van Nieuw Amerongen wisten de verdedigers direct aan het werk te zetten. Een goede actie aan de linkerkant van Willem leverde vervolgens nog geen kans op.

Na een uur spelen schakelden de rood-witte formatie goed om bij een uittrap. De bal werd diep gespeeld en kon de tegenstander alleen richting doelman Angelo Scherpenzeel (Micha van der Mijl was afwezig) lopen om de 1-1 gelijkmaker binnen te schieten.

Woudenberg zocht na de aftrap weer de aanval. Na de eerste corner leverde het een tweede hoekschop op, waarbij Ronald van Ginkel het lederen projectiel wist te koppen. Jeroen Koudijs kwam inlopen om met de borst de bal in de hoek van het doel te werken, 2-1.

Joris van den Pol verliet vervolgens het veld met een blessure. Hierdoor ging Thijs Gruteke met een sterk spelende Mike Toller het centrale verdedigingsduo vormen. Woudenberg liet het na om een definitieve klap te geven aan DOVO 5. Een voorzet van Kevin kon net niet binnen gewerkt worden door Yorick Versteeg. En zag Kevin een schot naast gaan.

Toch probeerde DOVO 5 voor een gelijkmaker te gaan. Echter bracht Angelo redding met de voet en waren er weinig doelpogingen bij de nummer twee van de competitie. Vlak voor tijd werd Kevin neergehaald in de zestien. De toegekende strafschop werd beheerst door Yorick in de rechterhoek geschoten, 3-1.

Een mooie teamprestatie werd er neergezet, waardoor Woudenberg 5 met 24 punten (evenals GVVV 4 en Valleivogels 9) op een achtste plaats staat. De ploeg heeft nog uitzicht om dit seizoen in het linkerrijtje te gaan eindigen. Tycho Scherpenzeel bedankt voor het hanteren van de vlag als assistent-scheidsrechter!

Bekijk hier de wedstrijd terug van de 3-1 overwinning op DOVO 5!