Roda '46 3 - Woudenberg 5

3833BM
    LEUSDEN
    tel. 033-4940689

Eerder dit seizoen had Woudenberg 5 een makkelijke middag tegen Roda’46 3. Een uitslag van 10-1. Bij de return was het een stuk lastiger. De thuisploeg kwam na een kwartier spelen op een 1-0 voorsprong. De scheidsrechter zag geen overtreding op Joris van den Pol en liet doorspelen, waarna de bal in de rechterhoek geschoten werd, 1-0.

Lang kon Roda’46 3 niet van de openingstreffer genieten. Het lederen projectiel kwam voor de voeten van Kevin van Nieuw Amerongen, die van afstand weet uit te halen, 1-1. Chris Valkenburg zag zijn schot in de handen van de doelman gaan. Een onoverzichtelijke situatie zorgde voor een vernieuwde voorsprong van de Leusdenaren, 2-1. Vijf minuten later was het opnieuw raak en ging de bal er via de binnenkant paal in, 3-1. Tijdens een ongelukkig duel raakte Bjorn van Weerdenburg geblesseerd aan het oog en kon verder niet meer in actie komen.

De ruststand werd op 3-2 gezet na een goede bal van Thijs Gruteke op Angelo Scherpenzeel, die beheerst wist af te ronden. In het eerste kwartier van de tweede helft waren er nauwelijks kansen te noteren. Een verre trap van Micha van der Mijl werd door William van den Berg doorgekopt. Kevin kon daardoor alleen op de doelman af om de 3-3 gelijkmaker binnen te werken.

Een schot van de thuisspelende ploeg leverde een 4-3 tussenstand op. Toch wist Woudenberg 5 weer op gelijke hoogte. Jeroen Koudijs speelde de bal door op Yorick Versteeg, die van twintig meter de doelman wist te verrassen met een goed schot, 4-4. Een spannende slotfase brak aan. Een steekpass van Mark Heshusius stelde Kevin in staat om de winnende te scoren, 4-5. Ondanks pogingen van de thuisclub bleef de stand ongewijzigd en zegevierde Woudenberg 5 met 4-5.