Woudenberg 5 - Valleivogels 7

3931XM
    WOUDENBERG
    tel. 033-2862259

De eerste bekerwedstrijd leverde voor Woudenberg 5 geen succes op. De eerste helft verliep prima met veel balbezit en enkele mogelijkheden. Daartegenover wist opponent Valleivogels 7 niet voor kansen te creëren. De thuisploeg deed weinig met de toegekende hoekschoppen, waarna de bal aan de andere kant van het doel achter gingen. De laatste poging van Angelo, vlak voor de rust, ging over.

In de tweede helft viel er meer te beleven. Bij de start gaf Woudenberg 5 weer de drang naar voren, maar bleef een doelpunt uit. Na een pass van Lars haalde Jeroen uit, maar zijn schot werd geblokt door een verdediger. Net binnen het strafschopgebied verdedigde Rick en raakte daarbij de bal en de tegenstander. De toegekende strafschop werd binnen geschoten, 0-1.

En al vlot na de openingstreffer was het Valleivogels 7 dat de score wist te verdubbelen, 0-2. Waar in eerste instantie nog niet veel aan de hand was, stond de ploeg binnen korte tijd dus achter. Bij deze tussenstand ging het verdedigend niet goed en kwam een aanvaller alleen tegenover Micha te staan. De doelman raakte de bal, maar kon een tegentreffer niet voorkomen, 0-3.

Rick probeerde met een poging doel te treffen, maar een verdediger maakte hands en werd de penalty benut door Yorick, 1-3. Kansen volgden er aan beide zijden. In de slotfase werd de spanning nog terug gebracht. Diverse hoekschoppen vielen er te noteren, waarbij Joris met een kopbal dichtbij de 2-3, maar door uitstekend keeperswerk kwam een nieuwe corner tot stand.

Uiteindelijk kwam de thuisploeg op 2-3. Dennis wist vanaf de achterlijn met een hakje de vrijstaande William te vinden om in te tikken. In het restant van de wedstrijd was er te weinig tijd om voor een puntendeling te zorgen. De volgende bekerwedstrijd is zaterdag 10 september om 14:00 uur op bezoek bij VVZA 2.