Woudenberg wint van SV de Valleivogels

31 augustus 2022 8:00

Dinsdagavond oefende Woudenberg 1 in Scherpenzeel tegen Valleivogels. Na een goede eerste en rommelige tweede helft werd het 3-1 voor Woudenberg.

Valleivogels miste een aantal basisspelers, waaronder Alex van Eem, en begon matig aan de wedstrijd. Woudenberg had Rik en Marcel centraal achterin staan en combineerde er het eerste kwartier lustig op los.

Na een minuut of 5 was de eerste kans verassend voor Valleivogels. Uit het niets stond Erik van Eem voor Daan. Zijn lob ging net naast.

In de 9e minuut werd er door Woudenberg een prachtige aanval via links opgezet. 5x werd de bal 1x geraakt en de combinatie bracht Jarie in stelling die ook direct afdrukte en de 0-1 binnen schoot.

In de 36e minuut dribbelde Tom met de bal van de zijlijn naar binnen. ZIjn schot werd niet goed verwerkt door de keeper zodat de 0-2 binnen viel.

Niet veel later, in de 39e minuut speelt Bas Luca aan die Jarie bereikt. Het schot wordt iets van richting veranderd en lijkt houdbaar maar ook deze bal eindigt in het doel: 0-3. Dit is tevens de ruststand.

In de 2e helft wisselen beide teams er op los waardoor het rommelig wordt.

Woudenberg heeft nog een prima aanval waarbij Joost de bal op Jarie steekt en hem voor de keeper zet. Helaas zag Luca dit niet en onderschept de bal. De bal komt uiteindelijk bij Coen die een grote kans op 0-4 krijgt maar hij schiet de bal tegen de keeper.

Woudenberg heeft diverse keer de mogelijkheid de spitsen voor de keeper te zetten met een steekbal. Maar de passes zijn niet nauwkeurig genoeg. UIteindelijk gooit Valleivogels er nog een slotoffensief uit. Een onnodige overtreding van Gerwin rond de 16 meter van Woudenberg wordt uit de toegekende vrije trap direct in de kruizing geschoten. Miguel die in de rust voor Daan was ingevallen raakt de bal nog iets maar kan de 1-3 niet voorkomen.

Al met al was het een nuttige oefenwedstrijd waar niet te veel conclusies uit getrokken kunnen worden vanwege het ontbreken van diverse spelers aan de zijde van Valleivogels en de vele wissels die aan beide zijden werden toegepast. Zaterdag speelt Woudenberg de eertse bekerwedstrijd om 14.30 uur in Hilversum tegen Victoria.

Lees meer over:
    1e Woudenberg