DOVO 14 - Woudenberg 8

Assist: Anoniem

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 23

25 april 2015 13:00

Ruim een maand later keerden we weer terug naar DOVO voor de competitiewedstrijd tegen DOVO 14. Zaterdag 21 maart werd er op een slecht bespeelbaar veld met 2-4 gewonnen van DOVO 15.

Na de onnodige nederlaag bij Roda’46 12 (3-2 verlies) liepen Niels, Willem en Jeroen blessures op. Eerstgenoemde kon vorige week gelukkig weer in actie komen tegen De Posthoorn 4 (4-2 winst). Voor de andere twee spelers neemt het herstel enkele weken met zich mee.

Daardoor kenden we twee gastspelers met Erwin Koudijs en Sven Timmermans. Beiden bedankt voor het meespelen! De thuisontmoeting met DOVO 14 ging in de slotfase echter verloren met 2-3. We konden dus weer een aardige tegenstander verwachten. Een team dat zich goed weet te vestigen in de top vier. Opnieuw speelden we op hetzelfde veld wat er niet op vooruit was gegaan ten opzichte van de ontmoeting in maart.

Woudenberg 8 liet een goede eerste helft zien. Na tien minuten spelen was er een afstandschot van Niels. Er werd leuk gecombineerd en kansen bleven ontstaan. Een voorzet vanaf links door Erwin kon net niet door Frank aangeraakt worden.

Na 29 minuten spelen werd een aanval succesvol afgerond. Een ingooi van Frank kwam terecht bij Erik van Egdom die na een actie de bal leek kwijt te raken. Echter hield de aanvaller het lederen projectiel in bezit en passeerde de doelman in de korte hoek met een bekeken schot, 0-1.

Met enkele afstandpogingen probeerde de uitploeg nog de score te verdubbelen, maar werd het doel niet getroffen. De thuisclub kwam eigenlijk niet tot mogelijkheden. Dit in tegenstelling tot de tweede helft. Een perfect afstandschot werd via goalie Erik van der Linden met de hand via de onderkant van de lat gered.

Woudenberg liet zien dat het aanvallend steeds beter ging, alleen was het de afronding wat -evenals tegen Roda’46 12 het geval was- niet succesvol verliep om de score uit te breiden. Een goede combinatie tussen Erwin en Tom stuitte op de doelman. De schoten van Frank en Alex kwam vaart te kort om de doelman te passeren. Op aangeven van Erwin kon Tom uithalen. Via de paal kwam de bal weer terecht in de handen van de keeper. Ook kreeg Erik v. E. een goede kopkans, maar zijn inzet ging net naast.

Opnieuw was er een voorzet van man van de wedstrijd Erwin. Ditmaal op Sven die in één keer wilde uithalen, maar de bal net niet goed wist te raken. Een goede actie in het strafschopgebied van Erwin belandde tegen de doelman. Waar de bal er aan de ene kant niet in gaat, kan het zo aan de andere kant toch gebeuren.

Balverlies op de helft van DOVO leverde een counter op met als eindstation een aanvaller die uiteindelijk gemakkelijk de bal kan intikken, 1-1. Net als in het thuisduel opnieuw een domper in de slotfase. Een effectieve thuisploeg kwam goed weg met dit punt. Het goede spel van Woudenberg werd niet beloond met een overwinning.

Volgende week zaterdag een nieuwe competitietreffen. De laatste uitwedstrijd van het seizoen op bezoek bij nummer vijf Scherpenzeel. De laatste wedstrijd van dit seizoen is thuis tegen GVVV 9 op zaterdag 9 mei.