DOSC 3 - Woudenberg 5

... (scrimmage)
    ... (afstandschot)

26 oktober 2019 12:00

Vorige week was er geen competitieverplichting, maar speelde het 5e elftal een duel voor de beker. Tegen Candia ’66 3 werd de wedstrijd bij een 2-2 stand na negentig minuten met strafschoppen beslist. Hierdoor komt de Woudenbergse formatie tijdens de volgende bekerronde in actie.

In de competitie staat de ploeg op drie punten na vier wedstrijden. Alleen bij SVMM 2 werd een 3-4 overwinning geboekt. De overige drie duels gingen verloren, maar kon Woudenberg 5 redelijk meekomen met de tegenstanders. Alleen waren de opponenten succesvoller in de afronding.

Tegen lijstaanvoerder DOSC 3 liep het in de eerste helft niet goed. De thuisploeg kon het spel bepalen en de geel-zwarten werden wat naar achteren gestuurd. Na een pass van een middenvelder werd een buitenspeler van DOSC 3 diep gestuurd en kon daarna de 1-0 binnen schieten.

Bij de 2-0 ging er in de hoek een overtreding op Remco Minjon vooraf. De scheidsrechter liet doorspelen waardoor een vrije trap voor de uitspelende ploeg niet werd gegeven. In een kluts met doelman Micha van der Mijl rolde de bal over de doellijn. Aanvallend kon het 5e nauwelijks gevaar stichten, of was net de pass verkeerd om op de doelman af te gaan. Uit een hoekschop viel de 3-0 te noteren en was dit ook de ruststand.

Een wat betere tweede helft volgde. DOSC 3 kreeg nog enkele kansen en de voorzetten van Woudenberg om tot scoren te komen waren onvoldoende om de keeper te passeren. Op het moment dat dit wel lukte, was de arbiter te vlot met fluiten. Frank Ariëns kopte de bal vooruit en liep vervolgens verder. Echter had de grensrechter na het doorkoppen al gevlagd voor buitenspel van de teruglopende Jelte Los, die verder geen deelnam aan deze actie. Het schot van Frank ging met een mooie boogbal over de doelman, maar leverde niet de 3-1 tussenstand op.

Tegen het einde van de wedstrijd werd met een afstandsschot de 4-0 tegen de touwen gewerkt en was er geen puntenverlies voor de koploper. Volgende week zaterdag 2 november een thuisduel om 13:00 uur tegen Candia ’66 2. Een duel tussen twee ploegen in de onderste regionen van de ranglijst. Het verschil is één punt in het voordeel van Woudenberg 5.