Aardige 1-3 voorsprong uit handen gegeven na een zwakke tweede helft

... (penalty)
    ... (intikker)

18 januari 2020 12:30

De tweede seizoenshelft werd gestart met een uitduel tegen Jonathan 3. De thuisontmoeting leverde een 5-4 overwinning op. Vlak voor de winterstop werd de laatste competitiewedstrijd tegen DEV Doorn 2 met 10-0 gewonnen. Een week later was de bekeruitschakeling tegen Scherpenzeel 2 (3-1).

De beginfase op bezoek bij Jonathan 3 was sterk en uit een goedlopende aanval bracht Willem van den Pol de 0-1 openingstreffer. Binnen het kwartier verdubbelde Joris van den Pol de stand naar 0-2. De hoekschop van Angelo Scherpenzeel werd door Joris keurig binnen gekopt.

Aan de andere kant kwam de thuisploeg, uit eveneens een hoekschop, tot de 1-2 aansluitingstreffer. Bij afwezigheid van Micha van der Mijl stond in de eerste helft Mark Heshusius onder de lat. Een strafschop werd benut door Marijn Berkel, 1-3. Voor Marijn was dit zijn eerste wedstrijd na een opgelopen blessure sinds oktober.

Op het moment dat Jelte Los geblesseerd raakte, maakte Jonathan 3 de tweede goal van het duel, 2-3. Na het voortijdig uitvallen van Jelte, moest ook Joris het veld met een blessure verlaten. Na wat omzettingen met o.a. Mark als speler en Remco Minjon als plaatsvervangende doelman, bleef de tussenstand lang ongewijzigd.

Een strafschop voor de thuisploeg leverde een 3-3 gelijke stand op. Daarna leek het bij de thuisploeg opeens allemaal te lukken. Woudenberg 5 kwam nog tot enkele mogelijkheden, maar was het de thuisploeg met de 4-3 voorsprong. In het slotgedeelte van deze ontmoeting liep Jonathan 3 uit naar 5-3 en 6-3.

Net als tegen o.a. Zeist 2 (2-4 verlies bij een 2-0 tussenstand) was deze voorsprong van twee goals verschil niet voldoende om een wedstrijd te beslissen. Een goede eerste helft werd ingewisseld voor een mindere tweede helft, waarbij de geel-zwarte formatie met een nederlaag huiswaarts keerden. Zaterdag 25 januari opnieuw naar Zeist, dan tegen het tweede elftal van Zeist.