Ondanks vroege 2-0 achterstand een 2-4 overwinning geboekt

... (kopbal)

Mannen, 8, 6e klasse 20

25 november 2017 15:15

Na de misstappen in Zeist tegen FZO 3 (6-5) en Jonathan 8 (2-2) én de thuisnederlaag tegen SVMM 3 (0-3) kan Woudenberg 8 na de overwinning op Roda ’46 9 (2-1) gewoon deurdonderen naar de bovenste plekken op de ranglijst. Na een stormachtig begin van GVVV 6 wist de Woudenbergse formatie een verdiende overwinning te boeken.

Het eerste kwartier was voor de thuisploeg. Na vier minuten werd uit een corner de openingstreffer gemaakt met een kopbal, 1-0. Dezelfde verdediger stoomde door naar voren en schoot van afstand de 2-0 tegen de touwen. Een ongelukkige handsbal in de zestien van Chris Valkenburg betekende een strafschop. Vol zelfvertrouwen mocht de man van de twee treffers aanleggen.

Dat betekende geen vlotte hattrick voor de betreffende speler, daar zijn schot naast het doel ging en er geen 3-0 tussenstand vermeld kon worden. Na een snelle uittrap van doelman Erik van der Linden kwam de bal voor de voeten van Frank Ariëns. Na een goede actie werd zijn voorzet door Marijn Berkel tot doelpunt gepromoveerd, 2-1. Hierdoor werd de aansluitingstreffer dus rap gemaakt.

De grootste kans kwam daarna voor de Veenendalers, maar de 3-1 werd voor een leeg doel op de paal gewerkt. Hier kwamen de gele shirtjes, zwarte broeken goed weg. Daartegenover waren er mogelijkheden om tot een gelijkmaker te komen. Allereerst Frank die de paal raakte en Jeroen Koudijs die zijn schot net boven de kruising zag uitkomen.

In de tweede helft een perfecte start. Een ingooi van Chris werd direct door Willem van den Pol vanaf de middenlijn naar voren geschoten. Frank wist een sprint in te zetten en kwam daardoor alleen voor de keeper uit en kon dit goed afronden, 2-2. De bezoekende ploeg kreeg de smaak te pakken en liet goede acties zien.

Aan de rechterkant omspeelde Frank enkele tegenstanders en liet Willem met een goed schot voor de 2-3 aantekenen. De score werd niet veel later nog uitgebreid naar 2-4. Sander van Vliet hield de bal aan de linkerkant binnen, speelde Jeroen in die vervolgens op een vrijstaande Willem stuitte. Net als vorige week tegen Roda ’46 9 (2-1) leek dit op een herhaling, want Willem schoot de bal keurig in de rechterhoek.

Ondanks de vroege 2-0 achterstand heeft Woudenberg 8 zich hersteld en een prima overwinning geboekt, wat de huidige vierde plaats op de ranglijst betekend. Zaterdag 2 december een mooi affiche in Woudenberg tussen de nummer vier en vijf. Dan komt namelijk DOVO 9 op bezoek.