Eerste thuisnederlaag van het seizoen tegen SVMM 3

... (kopbal)

Mannen, 8, 6e klasse 20

4 november 2017 13:00

Lars Maarseveen (Woudenberg 4)

Woudenberg 8 liep voor het eerst tegen een thuisnederlaag aan dit seizoen. De topper tussen SVMM 3 (nummer twee) en de derde plek bezittende Woudenberg 8 werd in het voordeel van de uitspelende ploeg beslist. Hierdoor is het verschil op vier punten gebracht tegen de nieuwe lijstaanvoerder.

Na drie overwinningen op Vriendenschaar 5 (1-7), Valleivogels 9 (6-4) en Austerlitz 2 (3-1) begonnen de Woudenbergers uitstekend aan de competitie. Na de uitduels in Zeist tegen FZO 3 (6-5) en Jonathan 8 (2-2) is de geel-zwarte formatie bezig met een vrije val richting plek vijf op de ranglijst.

De eerste helft ging gelijk op. Beide ploegen kregen wat mogelijkheden. Doelman Erik van der Linden had goede katachtige reddingen en hield daardoor de ploeg op de been. SVMM 3 bleek een ander team te zijn dan in het seizoen 2015-2016 waarin Woudenberg 8 twee keer wist te winnen met 0-3 en 8-0. Dit jaar zal de ploeg uit Maarn mogelijk één van de titelkandidaten gaan worden.

De definitieve beslissing viel in de tweede helft. Al direct na de hervatting werd de 0-1 binnen geschoten. Deze stand bleef lang staan. En maakte de thuisploeg nog kans op de gelijkmaker, maar ondanks enkele pogingen ging de bal er niet in. In de slotfase werd uit een corner de stand naar 0-2 verdubbeld met een goede kopbal. Het slotakkoord van de gasten verliep tijdens een counter, waarbij de aanvaller alleen richting doel kon lopen om binnen te schieten, 0-3.

Zaterdag 11 november geen competitiewedstrijd, maar een duel voor de beker tegen Roda’46 8. Een bekende ploeg waar we vorig jaar de bekerconfrontatie met 2-4 winnend wisten af te sluiten. Ditmaal in de groepsfase hebben we bij winst vier doelpunten verschil nodig om als nummer één in de poule te gaan eindigen. De thuiswedstrijd start om 15:00 uur.